czwartek, 28 listopada 2013

Dyniowe szaleństwo

Witajcie kochani dzisiaj chcę wam przedstawić świetny przepis na dynię . Do tej pory gdy nie miałam tego przepisu używałam dyni na hallowen i raz ugotowałm zupę dyniową . Natomiast od czasu gdy dostałm przepis od znajomej i również dynię codziennie gości ona w moim jadłospisie . Deser dyniowy jest świetnym dodatkiem do wszelkiego rodzaju deserów oraz jako samodzielna przekąska . Jak wiadomo dynia jest bardzo niskokaloryczna tylko dodatek cukru ją osładza ale mimo wszystko jest to bardzo zdrowe i nie tuczące warzywo . 


Składniki na 1 dużą dynię :
1 dynia 
ok. kilograma cukru
8 łyżek stołowych octu spirytusowego
20 gozdzików 
pół łyżeczki mielonego imbiru
Wykonanie : 
Dynię obrać ze skóry przekroić na pół wyjąć miąższ z pestkami , umyć i pokroić w grubą kostkę . Następnie włożyć do dużego garnka i skropić octem . Pozostawić 2 godziny . Następnie wsypać cukier można dodać mniej jeśli ktoś lubi miej słodkie i wodę tak aby dynia była przykryta . Gotować na średnim ogniu około 20 mi n. sprawdzając aby dynia się nie rozgotowała lecz była lekko twarda . Odcedzić wodę ostudzić włożyć w pojemniki . Tak przygotowaną dynię można przechowywać w lodówce do 2 tygodni . 

Co dobrego jest w dyni : 
Dużo karotenu który przekształaca się w witaminę A im ciemniejszy kolor dyni tym jest go więcej
Witaminy B1,B2,PP,C
Składniki mineralne wapń, fosfor,magnez,żelazi i potas
Petyny i kwasy organiczne 

Dla kogo:
Korzystna nie wpływa na leczenie osób z miażdżycą ,stwardnieniem tętnic i nadciśnieniem 
Dobra na obrzęki
Pomocna w niewydolności nerek , serca czy wątroby 
Korzystna w diecie ludzi otyłych 
Miąższ jest świetny dla kobiet w ciąży zapobiega mdłościom 


5 komentarzy:

  1. Wiem, że dynia jest zdrowa, ale jakoś nie mogę się przekonać do niej smakowo :(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też nie mogłam dopóki nie zaczłęąłm robić tego deseru :)

      Usuń
  2. Uwielbiam dynię. To prawdziwa skarbnica witamin.
    Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  3. nigdy nie próbowałam, może się kiedyś skuszę c:
    zmieniłam nazwę bloga - http://my-anythning.blogspot.com/ zapraszam :)

    OdpowiedzUsuń