niedziela, 11 maja 2014

Sernik z kaszą jaglaną i konfiturą truskawkową

Witajcie moi drodzy w niedzielne popołudnie . Muszę przyznać , że czuję się dziś wyśmienicie . To chyba za sprawą obudzonej do życia przyrody i w miarę dobrego samopoczucia .Dodatkowo uczęszczam na kurs cateringu .  Dziś chcę się z wami podzielić przepisem na sernik ale nie taki zwykły lecz z kaszą jaglaną , która jest moją ulubioną kaszą gdyż jest baaaardzo zdrowa . Inspirację do upieczenia sernika czerpałam z bloga Daktyle w czekoladzie lecz zmodyfikowałm go po swojemu . 

 250 g mąki
125  g masła lub margaryny
1 łyżeczka proszku do pieczenia
1/2 szklanki cukru
2 łyżki kakao
1 jajko
2 łyżki mleka


Wyżej wymienione składniki mieszam następująco Mąkę  z proszkiem do pieczenia siekam z margaryną ja dałam pół Kasi i pół masła bo masło jest zdrowsze , dodaję cukier , kakao , 1 jajo i 2 łyżki mleka . Wszystko zagniatam szybko jak na ciasto kruche i wykładam dno tortownicy wysmarowanej margaryną i wysypanej tartą bułką tradycyjnie . Piec 30 min. w temp. 180 stopni

Chciałam dodać , że kakao zawsze stosuję Deco moreno gdyż jest mocne i intensywne w smaku . 
Zagniecione ciasto 
Powyżej składniki na masę serowo jaglaną 
 300 g białego sera
200 ml kwaśnej śmietany 12 %
3/4 szklanki cukru
1 białko
1 budyń czekoladowy  bez cukru
6 łyżek ugotowanej kaszy jaglanej

Wykonanie :
Ser , śmietanę , cukier , białko zmiksować dodać ugotowaną i ostudzoną kaszę jaglaną i jeszcze chwilę miksować . Wyłożyć na podpieczony spód i piec 50 min . w temp. 180 stopni .  


 

A tutaj upieczony serniczek . Do ozdoby użyłam mięty pieprzowej i ogrodowej z mojego ziołowego ogródka . 





 Tutaj z konfiturą truskawkową 








Kasza jaglana rozgrzewa organizm co jest bardzo ważne  w naszym chłodnym klimacie . Jest bogatym zródłem witaminy z grupy B , mikroelementów , żelaza , wapnia , magnezu , krzemu . Zawiera wartościowe dla organizmu nienasycone kwasy tłuszczowe . Warto jeść tą kaszę pod każdą postacią . 




A tutaj biały i fioletowy bez zerwałam dziś na wycieczce rowerowej :)




A tutaj zrobiłam dekorację z konwalii , niezapominajek i floksów . Kwiaty rosną w zaniedbanym ogrodzie i opuszczonym domu niedaleko mojego domu . Lubię to miejsce zawsze można zerwać tam ładne kwiatki a jesienią pyszny winogron i porzeczki . 

A czy wy jecie kaszę jaglaną ?
 

14 komentarzy:

  1. Z kaszą jaglaną nie jadłam sernika, ale pewnie smaczny.
    Inne kasze jadam, jaglanej jakoś nie ...
    Może czas spróbować :-)))

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo smaczny . Zachęcam do wypróbowania jaglanki :) Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
  3. Zaciekawiłaś mnie. Podrzucę przepis córci, może upiecze;)
    Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Od jakiegoś czasu chodzi za mną sernik, może dla odmiany teraz wypróbuję taką wersję :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Kasze są bardzo dobre, ja lubię kaszę gryczaną. Wypróbuję Twój przepis z przyjemnością.

    OdpowiedzUsuń
  6. Bardzo Proszę o kontakt na frupp@frupp.pl
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  7. no to będę robić serniczek :D

    OdpowiedzUsuń
  8. My coder is trying to persuade me to move too .net from
    PHP. I have always disliked the idea because of the expenses.
    But he's tryiong nkne the less. I've been using WordPrss on several websites for about a year and am anxious about switching to anotyer platform.

    I have heard good things about blogengine.net. Is there a way I
    can import all my wordpress cojtent into it? Any help would be
    really appreciated!

    Here is my blog - buying a house ()

    OdpowiedzUsuń
  9. Na fotografii zachwyca bajkowy nastrój - stworzony sercem człowieka

    OdpowiedzUsuń
  10. Ciekawy wpis
    Dzięki, będę odwiedzać:)

    OdpowiedzUsuń