czwartek, 21 lutego 2013

Jajka sprzymierzeńcy w trosce o urodę

Z okazji zbliżająych się świąt wielkanocnych opiszę korzyści z jedzenia jajek ponadto należą one do moich ulubionych potraw :)
Jajka są skarbnicą cennych witamin rozpuszczalnych w tłuszczach A , D, E , K witaminy B12 , kwasu foliowego ,składników mineralnych , wielonienasyconych kwasów tłuszczowych . Żółtko zawiera luteinę , która działa przeciwutleniająco oraz lecytynę wpływającą na sprawne funkcjonowanie mózgu .Jajka spokojnie można jeśc do kilku sztuk tygodniowo nie należy martwić się cholesterolem ponieważ  jedzone w odpowiednich ilościach nie wywołują żadnych chorób . Należy zwracać szczególną uwagę jakie jemy jajka najlepsze są od kur z wolnego wybiegu ze wsi  lecz gdy kupujemy w sklepie zwracajmy uwagę na stempel najbardziej pożądane są jajka z cyfrą "0" pochodzące z hodowli ekologicznej natomiast jajka oznaczone trójką są najmniej wartościowe gdyż kury te całe życie spędzją wklatkach i są karmione tylko sztucznymi paszami . Rozmiar jajek określany jest literami S lub M różnią się one wielkością żółtka .
Podaję przepis na jajka z lekkim sosem ziołowym :
Składniki : 8 jajek, 1 kieliszek jogurtu śmietankowego,1/8 l śmietany,125 g chudego twarogu,2  łyżki musztardy,1 cebula,1 pęczek szczypiorku,1 ogórek w occie , sól, pieprz , szczypta cukru
Wykonanie : Jajka ugotować na twardo dodająć szczyptę soli łatwo się wtedy obierają schłodzić je i obrać . Stopniowo dodawać do twarogu jogurt , śmietanę i musztardę stale mieszając , . Cebulę zetrzeć na tarce . Posiekać przyprawy ziołowe i dodać do sosu . Przyprwaić solą , pieprzem i cukrem . Sos można podać jak na zdjęciu .

9 komentarzy:

  1. Lubię jajka i z takim sosikiem pewno są smakowite. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Są pyszne z tym sosem warto sie pokusić . Pozdrowionka :)

      Usuń
  2. Lubię jajka, ale z takim sosem jeszcze nie jadłam, muszę wypróbować.
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Czekam na opinię z wypróbowania :) Pozdrawiam Donia

      Usuń
  3. Fajny przepis :) Lubię jajka z sosami :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Wygląda bardzo pysznie :) Dodałabym jeszcze więcej zieleniny :)

    OdpowiedzUsuń
  5. bardzo ciekawy przepis! Jajka uwielbiam, mam od sąsiadki zza płotu:) więc jak najbardziej ekologiczne, ale boję się jeść ze względu na ten cholesterol! piszesz, że nie szkodzą...czytałam o tym, ale jednak mam zahamowanie bo trójglicerydy u mnie zbyt wysokie:) ale jak będą święta to zrobię według Twojego przepisu! Talerz na których leżą jest przepiękny! całuski zostawiam

    OdpowiedzUsuń
  6. Pawanno nie warto bać się cholesterolu a jeszcze szczegónie z jajek eko . Ja też takie mam od rodziny . Przepis w sam raz pasuje na święta . A talerz kupiłam w sklepie z rzeczami z Niemiec jak go zobaczyłąm to musiałam go mieć :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Nie lubię takich jaj :) Wolę np. na miękko, ale na twardo to już nie :(

    OdpowiedzUsuń